fredag 16. april 2010

Chocolate fudge frosting (supergod)

Denne sjokoladekremen er supergod. Jeg bruker den inni kaker, oppå kaker og som topping på muffins. I følge Elisabeth er den super å fryse, det har jeg ikke testet selv. Oppskriften fant jeg i sin tid på kakefesten.com.

Chocolate fudge frosting

200 g margarin (smør kan selvsagt brukes)
4 ss kakao
300-400 g melis
4 ss sjokomelk (evt melk eller kaffe)

Smelt margarinen på svak varme. Ha i kakao og la det småkoke i 1 minutt. Ta gryten av varmen og bland i melis og melk. Det vil se litt rart ut med engang, men rør videre og du vil få en glatt krem. Jeg gjør dette for hånd, men mikser kan selvsagt brukes. Så lenge smørblandingen er varm vil det blande seg lett. Kremen kan virke litt myk, men den vil bli fastere når den er avkjølt.

Jeg avkjøler den i kjøleskapet over natten, og pisker den opp før bruk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar