lørdag 8. mai 2010

Kaker til konfirmasjon




Forrige helg konfirmerte niesen min seg, og i den anledning lagde jeg 4 kaker. Konfirmanten ble veldig glad for dem, særlig for Friis-vesken. Det er en marsipankake lagd med sukkerbrød - fylt med krem, bringebær og walters mandler.

Stablekaken er sjokoladekake fylt med sjokoladesmørkrem og mango-passionmousse. Den har jeg trukket med SP (sukkerpasta - melismasse som smaker søtt og godt).

Limefromasjkaken er etter oppskrift fra Kakemonsen. Er browniesbunn, med limefromasj, bringebærkjerne og gelélokk. Og pyntekant.

I tillegg lagde jeg en Chocolate Fudge Cake ala Nigella. Pynten gikk i stykker, så den ble ikke så dekorativ, men smaken var som den skulle. Planen var å pynte den med en større utgave av tiaraen som var på stablekaken.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan personlig underskrive på at to av tre kaker er minst like gode som de ser ut...

    SvarSlett
  2. Gratulerer med blogg!!!
    Den lime kaken er fantastisk!
    Gleder meg til å se de kommende kakene, vi kommer gjerne å prøvesmaker.

    SvarSlett