søndag 21. august 2011

En produktiv søndag


Det hjelper på effektiviteten å stå opp klokka seks ;)

Dette er egentlig et rent skryteinnlegg av det jeg rakk å gjøre i dag. I tillegg til et lite lass med klesvask har jeg bakt knekkebrød, bakt seks brød, laget marshmallows med mangosmak, og bakt vaniljemuffins. (Vi har også jaktet på åpen gård, og "hoppet i regnet" med storebror.)

I fjor fikk mamma gavekort på hjemmebakte grovbrød og knekkebrød av meg. Er lenge siden jeg har fått bakt til henne, så endelig hadde jeg ånden over meg. Jeg tester fortsatt ut ulike frostinger/glasurer til vaniljemuffins. På utprøvingen i dag var smørkrem med jordbærsmak, og en hvit sjokolade/espressokrem. Sist nevnte hørtes langt bedre ut enn den smakte.

Etter de vellykkede marshmallowsene på fredag måtte jeg jo prøve igjen i dag. Valget sto mellom jordbær og mango. Endte opp med mango, og brukte mangopuré fra barnematglass. Det ga cirka INGEN smak, og anbefales således ikke. Neste forsøk blir nok jordbærsmak med hjemmelaget jordbærpuré.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Er lov å skryte når man har vært så effektiv ;)
    Fikk skikkelig lyst å bake muffins nå, for ikke snake om å prøve meg på marshmallows. :)

    SvarSlett
  2. Jeg må innrømme at du er helt rå:) Jeg brukte søndagen min på å sløve sammen med bunadsbeltet til Nikita:)

    SvarSlett
  3. WOW, så effektiv du er! Ble jo skikkelig sulten av å titte innom her :) *lister meg ut igjen*

    SvarSlett