fredag 19. august 2011

Verdens beste mann har hatt bursdag


I forbindelse med at mannen hadde bursdag fikk han selvfølgelig lov å selv velge hvilke kaker han ville ha. Valget falt, litt overraskende, på ostekake og Jørns sjokoladekake. Selvfølgelig bakte jeg disse kakene. Men jeg har jo etterhvert lært meg at det er marsipankake som er den store favoritten, så laget også en liten marsipankake. Vi var tross alt 12 stykker som skulle spise kake, så da passet det greit at jeg endelig fikk testet ut å lage red velvet muffins.

Gelèlokk og bær er et måste når man lager ostekake. Jeg syns kakene blir veldig mye mer dekorative når man lager dem opp-ned i figurform :) Og til mannen måtte det selvfølgelig bli et hjerte.
Jørns sjokoladekake har fått navnet sitt da Jørn syns den var veldig god første gangen jeg laget den. Det er en sjokoladebunn som er fylt med en ganache (Fløte som kokes opp, kokesjokolade smeltes i. Det hele avkjøles før det piskes opp til krem.) Utenpå er det en farlig god sjokoladesmørkrem.


En liten marsipankake trukket med ekstra hvit marsipan fra Pals. Burde jo selvsagt lagt litt mer tid i pyntingen, men det var dette med Skomakerens barn... Kaka falt iallfall i smak :) Det er en helt standard marsipankake. Sukkebrød dynket med bringebærsaft. Hvert lag er smurt med bringebærsyltetøy og fylt med vaniljekrem. Har strødd over bananskiver og valnøtter. Smurte den opp med fløtekrem før jeg trakk den med marsipan.

Red velvet muffins etter oppskrift fra Passion4baking. Jeg halverte oppskriften, og da ble det 12 muffins. Hadde en del frosting igjen, så kunne nok brukt litt mer. Muffinsene var fantastiske på smak. Jeg brukte langt mindre konditorfarge enn det som sto i oppskriften, men mengden farge avhenger veldig av hvilken farge man bruker. Jeg sverger til Sugarflair sin red extra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar