fredag 19. august 2011

Quesadilla

Etter en lunsj på Egon, fikk jeg utrolig lyst til å lage quesadillas hjemme. Det kunne jo ikke være veldig vanskelig. Etter et raskt søk på nett skjønte jeg at det bare var smaken som satte en stopper for hva man fyller i.

Du trenger:
Kyllingfilet
Valgfritt krydder
Tortilla
Vårløk
Mais
Tomat i terninger
Revet ost
Chunky salsa
Hot salsa
Rømme
Avocado

Jeg begynte med å dele kyllingfileten i passe biter. Stekte dem i litt olje og krydret med tacokrydder (brukte krydder fra Hindu, ikke de vanlige posene som skal koke med vann).

Oppå en tortilla smurte jeg ut Chunky salsa. Strødde over kyllingbiter, revet ost, vårløk, tomat i terninger, mais og litt mer ost før jeg la en tortilla over. Stekte den i stekepanne på middelsvarme til tortillaen hadde fått farge (et par minutter på hver side). Brukte en asjett for å snu den. Serverte den med hot salsa, rømme og en enkel guacamole. Man kan nok med fordel ha en salat ved siden av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar