søndag 5. februar 2012

Gulrotmuffins og pasta



Planen for dagen var egentlig å få middagsbesøk. Sykdom i heimen satte en stopper for det, men ikke før jeg var i gang. Så har både lage gulrotmuffins og lasagne (med hjemmelagde lasagneplater).

Gulrotmuffinsene fikk jeg inspirasjon til i bloggen til Maria. Oppskriften kommer opprinnelig fra detsoteliv.no. De var utrolig gode. Inneholder diverse krydder, gulrot, eple og sjokolade ♥. Toppingen skulle egentlig vært oransje, men det var en farge jeg ikke hadde... Oppskriften rekker til 24 vanlige muffins + 1 liten hjertekake ♥. Jeg lagde 3/4 porsjon med topping, men hadde absolutt klart meg med halv porsjon. For å lage roser bruker jeg tip 2D. Utrolig enkelt og veldig fint.


En liiiten hjertekake til verdens beste mann som ikke var helt i form.


Til middag i dag hadde vi hjemmelaget lasagne. Normalt kjøper jeg lasagneplatene, men det er jo alltid moro med det man kan lage selv. Med en pastamaskin er det jo veldig enkelt. Til lasagnen med 3 lag plater holder det med:
200 g hvetemel (jepp bruker det jeg har i skapet, og i mitt skap er det ikke mel av durum ;)
2 egg
i underkant av 1 ts salt.

Blander det i sammen i foodprofessoren (...) og knar det for hånd i ca 10 minutter.


og, nei, har ikke bilde av det ferdige resultatet. Kan jo ikke huske alt ;)

1 kommentar:

  1. Så flink du er! Jeg har faktisk funnet fram oppskrift på gulrotmuffins/cupcakes (fra boka "Cupcakes") som jeg skal lage i morgen. Det er jo så godt! Og disse er jo i tillegg utrolig flotte ;). Aldri prøvd meg på sånn "fancy" topping jeg, men det tror jeg jammen meg jeg skal forsøke i morgen!

    SvarSlett