fredag 8. juni 2012

Lillesøster har blitt 1 år


Som jeg blogget om for noen dager siden, så laget jeg skuffins til bursdagsbarnet. Resten av gjestene måtte jo også få noe å spise, så lagde tre kaker. Marsipankake, sjokoladekake og jordbær-iskake.



Jordbær-iskake med sjokoladebunn. Har tatt utgangspunkt i oppskrift fra DetSøteLiv. Lagde sjokoladebunnen i en 24 cm form. Da jeg skulle ha på isen brukte jeg en litt større form, og dermed dekket isen sjokoladebunnen. Denne falt virkelig i smak.  






Sjokoladekake med to typer sjokoladefyll. Det ene av fløte og kokesjokolade, og det andre er en sjokoladesmørkrem med kaffesmak. Sjokoladesmørkremen er også brukt utenpå.









Sukkerbrød med tre lag fyll. Det øverste og nederste er hjemmelaget bringebærmousse. Det midterste laget er fylt med walters mandlerkrem. Alle lagene er "dynket" med nyrørte bringebær. Kaken er smurt opp med fløtekrem og trukket med ekstra hvit marsipan. All pynt er laget i marsipan.

3 kommentarer:

  1. Så fantastisk flotte kaker, du er en racer på dette her. Vi gleder oss til feiring på søndag.

    SvarSlett
  2. Kakene dine er fantastisk flotte Siri! Du er til stor inspirasjon for oss på "nybegynner" stadiet. Skal prøve både skuffinsene og jordbæris kaken til 1-års dagen her i hus også. Gleder meg!

    Linda

    SvarSlett
  3. Tusen takk, Bente. Og takk for en hyggelig feiring.

    Så utrolig koselig å høre, Linda! Håper både iskake og skuffins faller i smak.

    SvarSlett