lørdag 16. juni 2012

SjoSiLa-cake pops

Eller sjokolade, sitron og lakris cake pops. Fant en oppskrift på Passion4baking som jeg måtte prøve.

Du trenger:
Lemon curd
Sjokoladekake
Lakrispulver
evt kokesjokolade

Lemon curd:
saften av 1 sitron
revet skall fra 1/2 sitron
0,5 dl sukker
2 eggeplommer
25 g smør



Ha alle ingrediensene i en bolle som plasseres over en kjele med kokende vann. Pisk til det tykner, ca 7 min. Avkjøl.

Til ca 20 cake pops brukte jeg
250 g kake avskjær som ble smuldret
2,5-3 ss lemon curd (ca halvparten av porsjonen beskrevet over)
nesten 2 ts lakrispulver

Rull kuler som er jevnstore. Avkjøles et par timer i kjøleskap eller 10 minutter i fryseren. Kan rulles i kakestrøssel eller annet. Jeg dypper dem i smeltet sjokolade som jeg tynner med litt delfiafett. Ruller dem så lett i lakrispulver

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar